A múlt szüret óta nem voltam a családomnál - s most ismét láthattam a rokonságot a Tokaji hegyen. A dűlő még mindig csodaszép. Most éppen a szőlővirágzás után vagyunk, amikor bogyóznak a fürtök. Nagyon szép - s ha nem lennék egy száraz aszúszem, valószínűleg sírva fakadtam volna. Láttam a szőlőtőkét, amin én nevelkedtem, láttam a kistestvéreim ugyanazon a tőkén, amint zöld bogyókként várják a napsütést, a vizet, hogy nőni, érni tudjanak. Egy éve még én is iylen voltam...

Lilla anyukája idegenvezető. A nyári szünet során Lilla többször is vele megy a tokaji túrákra - s így a Lilla zsebében én is szétnézhetek a városban. Így jutottam a szülőföldemre újból. A túra a Tourinform irodától indult, egy sereg kisgyerekkel tettük meg a közel két órás túrát. Lilla és az anyukája nagyon sok mesét, legendát ismer Tokajról és a borvidékről, s láttam, hogy sok gyerek a mesék bűvöletébe került. Tündérek, hableányok, istenek, óriások, királyok, királykisasszonyok, pásztorok, halászok elevenedtek meg a mesékben, s mi megtaláltuk a mesék helyszíneit a séta során.

Láttuk a görög kereskedők egykori házait, az ágyúgoylós házat, s felkerestük a enyérkő-leánykő meséből ismert kenyérköveket is a Tokaji Múzeumban. A túra a királyok dűlőinél, a Hétszőlő Birtoknál ért véget, ahol a pincesor végén egyszerre csak kinyílik a táj, s teljes szépségében felbukkan a Nagykopasz-hegy.

Tokaj-hegyalja hegyein egykor tündérek éltek, akik ygaktran elmerültek a táj szépségében. Ekkor sírva fakadtak, s egy mese szerint könnyekből keletkezett a Bodrog. A dűlők közé felsétálva gyerekek, felnőttek, sőt, én magam is átéreztem a tündérek elérzékenyülését.

Vajon ha tudnék sírni, a táj szépsége miatt sírtam volna, vagy mert olyan hosszú idő után láthattam a "szőlőtőke-anyukámat"?

A bejegyzés trackback címe:

https://furmintferi.blog.hu/api/trackback/id/tr951206367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása