furmintferi 2009.07.13. 16:13

Zseb-kaland

Lillának van egy kisöccse, aki imád mindenfélre rosszaságokat művelni, többek között mindent össze-vissza vagdosni ollóval. Így történhetett, hogy a Lilla szoknyájának a zsebét is kivágta - ami azonban nem izgatta volna fel túlzottan a kedélyeket, ha...

Az történt ugyanis, hogy a házikómat, amit Lilla gyufás skatulyából készített a számomra, Lilla egyszerűen zsebre tette, így indultunk el napi sétánkra. El is jutottunk Tokaj főteréig, ahol - más gyerekekhez hasonlóan - barátnőm és kisöccse is mindjárt a Bacchus-kutat célozták meg. Bacchus - vagy ahogy Tokaj-Hegyalján hívják, Baksus pajtás - évszázadok óta nagy tiszteletnek örvend Tokaj-Hegyalján. Egy régi történet szerint Bacchus egyszer bemutatta a tokaji borokat az édesapjának, aki azon nyomban tokaji borra scerélte az istenek italát, a nektárt - no, hát természetes, hogy Bacchusnak kultusza lett a borvidéken. A főtéren lévő Bacchus viszont nemcsak ezért különleges, hiszen a kútból nagyrendezvények idején néha bor is folyik! 

Mindenesetre amikor mi odamentünk a kúthoz, csak víz folyt belőle, bele is fürdött mind a két gyerek azonnal a 35 fokos hőségben. S én egyszer csak mit tapasztaltam? Csodaszép házikóm a lyukas zsebből belecsúszott a kútba, s én pillanatok alatt hajléktalanná váltam. A meglepetéstől persze hirdeten kiabálni sem tudtam, s kétségbeesve figyeltem, ahogy Lilla és kistestvére szüleik többszöri hívására otthagyják a kutat - s benne engem is. :-( 

Végül mégis szerencsésen zárult a történet: Lilla a boltban észre vette, hogy a házikóm hiányzik a zsebéből, s addig keresett, míg végül megtalált a vízben - ázottan, átfázva, félájultan halászott ki a vízből. A nap további része azzal telt, hogy új házat kaptam, ami tágasabb nem lett ugyan, mint az előző (ugyanúgy gyufás skatulyából készült), viszont nagy betűkkel szerepel rajta a nevem, amire én legalább olyan büszke vagyok, mint Lilla barátnőm.

A bejegyzés trackback címe:

https://furmintferi.blog.hu/api/trackback/id/tr981243924

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása